Tilbage til Menu
Start Din Dag Med Jesus
af Josef Prince

Det er godt at takke HERREN og lovsynge dit Navn, du Højeste; at forkynde din Miskundhed om Morgenen og Din Trofasthed hver Nat.
Salme 92:1-2.

Ved du, at Gud har lovet, at intet våben, der dannes mod dig, skal have fremgang (Es. 54:17)? Nu lovede han ikke, at der ikke ville blive dannet våben mod dig. Han lovede, at selvom der blev dannet våben mod dig, ville de ikke skade eller besejre dig.

Der er alle slags våben dannet mod menneskeheden, især i disse sidste dage. Tænk bare på de mange slags dødelige vira, sygdomme og sygdomme i verden. Når du tænder for fjernsynet og ser nyhederne, er alt, hvad du synes at høre om krige, uroligheder, katastrofer, økonomiske sammenbrud, vold, arbejdsløshed, hungersnød og nye stammer af dødelige vira.

Det er utroligt, hvor mange mennesker, der vågner om morgenen, og det første, de gør, er at gribe aviserne og læse dårlige nyheder, før de går på arbejde. Så, lige før de går i seng, ser de nyhederne!

Forstå nu, at jeg ikke er imod at læse aviserne eller se nyheder eller se fjernsyn for den sags skyld. Men jeg vil opfordre dig til at starte din dag med Jesus i stedet for, og praktisere hans nærvær, anerkende ham, forpligte dine planer til ham og stole på ham for hans ufortjente gunst, visdom og styrke for dagen.

Husk at være som Josef i Bibelen. Herren var med Josef, og han var en succesrig mand! Din succes kommer ikke som et resultat af, at du er blevet opdateret om den seneste virus, eller at du bliver sat ind i den seneste katastrofe. Nej, din succes vil komme som et resultat af, at du er indstillet på Jesu nærvær i dit liv!

Der er mange mennesker i min kirke, der starter dagen hver morgen med at deltage i den hellige nadver, ikke som et ritual, men som en tid til at huske Jesus og kraften i hans kors.

De ser hen til Jesus for hans styrke og modtager hans guddommelige liv for deres fysiske kroppe, mens de spiser brødet. De fornyer deres bevidsthed om deres frie gave af retfærdighed, købt af Jesu blod på korset, når de tager del i bægeret. Hvilken måde at starte dagen på!

Jeg er også kommet til at indse, at den sidste tanke, inden du går i seng, er meget vigtig. Jeg har prøvet dette før, og du kan også prøve det – gå i seng og tænk på Jesus og takke ham for dagen.

Du kan også meditere over et af hans løfter, såsom det der findes i Esajas 54:17. Sig bare: "Tak, Fader. Dit ord erklærer, at intet våben, der er dannet mod mig, skal have fremgang!" De fleste gange vågner jeg op og føler mig forynget, energisk og forfrisket, selvom jeg ikke har sovet i mange timer.

Omvendt, hvis jeg går i seng med det, jeg lige har hørt i nyhederne, hvirvler rundt i mit sind, kan jeg sove mange flere timer end normalt, men stadig vågne op og føle mig træt. Nogle gange får jeg endda hovedpine. Har du været der før? Nå, det behøver du ikke at opleve igen.

Klem din dag sammen med Jesu nærvær. Start dagen med ham, nyd ham i løbet af dagen, og slut dagen med ham i dit sind!

Til Dag 46